Profil firmowy na Instagramie, to nie to samo co profil osobisty. Jeżeli prowadzisz lub chcesz prowadzić Instagram marki czy biznesu zdecydowanie należy założyć konto firmowe. Są na to dwa sposoby, o których w instrukcji KROK PO KROKU piszę poniżej.
- Przełączenie istniejącego już konta osobistego na firmowe (kiedy prowadzisz już profil osobisty, na którym zamieszczasz treści dotyczące marki i nie chcesz utracić dotychczasowych publikacji) – w takim przypadku ZACZNIJ OD PUNKTU 7. INSTRUKCJI.
- Stworzenie nowego konta i przełączenie go na firmowe (kiedy nie chcesz przeobrażać profilu osobistego na firmowy i chcesz stworzyć osobny profil marki) – w takim przypadku ZACZNIJ OD PUNKTU 1. INSTRUKCJI.
O tym dlaczego Twoja marka potrzebuje Instagrama pisałam w poprzednim poście.
Pora przytoczyć korzyści prowadzenia konta firmowego dla Twojej marki lub biznesu, których jest co najmniej kilka, jednak w skrócie – zdobywasz dostęp do statystyk, możesz opublikować dane kontaktowe i adresowe, odesłać do swojej witryny czy tworzyć posty sponsorowane – reklamy. Przekonana/y? Zaczynamy!
Jak założyć konto firmowe na Instagramie? – instrukcja KROK PO KROKU
KROK 1
Pobierz na smartfon bezpłatną aplikację INSTAGRAM i rozpocznij rejestrację konta. Jeżeli korzystasz już z aplikacji i chcesz utworzyć nowe konto, wyloguj się i przejdź przez proces rejestracji nowego konta. Możesz zarejestrować się za pomocą Facebooka, adresu e-mail lub numeru telefonu – wybierz dogodną opcję.
KROK 2.
Jeśli logujesz się przez maila, podaj imię i nazwisko, lub po prostu wpisz w tym miejscu nazwę Twojego profilu firmowego. W tym miejscu ustaw także nowe hasło, składające się z co najmniej 6 znaków.
KROK 3.
Podaj adres e-mail, lub numer telefonu, które mają być powiązane z kontem firmowym (w przypadku rejestracji za pomocą maila lub nr telefonu).
KROK 4.
Twoje nowe konto na Instagramie (na razie osobiste) już prawie gotowe. „Przeklikaj” kolejne podpowiedzi i wskazówki Instagrama dotyczące korzystania z konta wciskając przycisk DALEJ. W tym miejscu możesz już także zmienić nazwę użytkownika, jednak spokojnie, będzie można zrobić to później, w edycji profilu.
KROK 5.
Twój profil osobisty został pomyślnie stworzony. Pierwszy widok jaki zobaczysz, to widok Twojej tablicy, na razie pustej, ponieważ nie obserwujesz jeszcze żadnych innych profili. Spokojnie, zrobisz to potem, teraz przejdź do widoku swojego profilu, klikając w dolną prawą ikonkę z ludzikiem.
KROK 6.
Znajdując się na podglądzie Twojego profilu osobistego, należy przejść do ustawień (opcji) i przełączyć konto z osobistego na firmowe. W tym celu kliknij na górną prawą ikonkę trzech kropek (na telefonie z Androidem, na iOS będzie to koło zębate).
Uwaga! – jeśli przełączasz już istniejące konto osobiste, pamiętaj, aby było ustawione jako publiczne. Kont prywatnych nie można przełączyć na konta firmowe.
KROK 7.
Odnajdź i kliknij pozycję: „Przełącz na profil firmowy”. Rozpocznie się proces zmiany konta osobistego na firmowe, przed Tobą jeszcze tylko kilka formalności.
KROK 8.
Konfigurację profilu firmowego rozpoczyna wpisanie informacji kontaktowych, które chcesz aby wyświetlały się na Twoim firmowym profilu – adres e-mail, nr telefonu oraz adres lokalizacji.
KROK 9.
Instagram to platforma należąca do właściciela Facebooka, dlatego też nie dziwi fakt, że wymagane jest połączenie profilu firmowego Instagrama ze stroną Twojej marki na Facebooku. Wybierz więc stronę, która powiązana będzie z Instagramem. Uwaga! – Aby to zrobić musisz być administratorem danej strony na Fb.
Takie powiązanie pozwoli Ci np. na „krzyżowanie” reklam oraz na edycję profilu Instagrama z poziomu Facebooka.
KROK 10.
Gratuluję! Twój profil firmowy został utworzony! Na pierwszy rzut oka widać już pewne różnice, np. pod nazwą marki pojawiła się kategoria profilu, zaimportowana ze strony na Facebooku, lub wpisana wcześniej. W górnej części pojawiła się już także ikonka statystyk. Teraz możesz przejść do edycji profilu i w pełni cieszyć się wszystkimi funkcjami jakie oferuje profil biznesowy.