BIO na Instagramie, to skrót od słowa biogram. Jest to wizytówka Twojego profilu, krótki opis tego, co na profilu znaleźć może odbiorca (Followers). BIO ma jednak swoje ograniczenia, których znajomość pomoże zrozumieć Ci jaką wartość niesie za sobą ta funkcja i jak skutecznie z niej korzystać.

Kilka informacji technicznych

Funkcję BIO mają zarówno profile osobiste, jak i biznesowe. Tak jak wspomniałam wyżej jest to wizytówka Twojego profilu, krótka informacja dla Followersów, co u Ciebie mogą znaleźć, z kim mają do czynienia, na jakie wartości mogą liczyć. BIO znajduje się na głównym widoku każdego profilu pod zdjęciem profilowym. Aby je ustawić lub zedytować wystarczy kliknąć w aplikacji => EDYTUJ PROFIL i przejść do uzupełniania pola BIOGRAM.

Jak ustawić skuteczne BIO?

Największym ograniczeniem BIO jest ilość znaków. Masz do dyspozycji jedynie 150 znaków (i to razem ze spacjami!). Przyznaj, że nie łatwo „sprzedać i zareklamować” komuś ideę i zamysł Twojego profilu w tak krótkiej informacji. Mam jednak dla Ciebie kilka wskazówek, które ułatwią Ci skuteczne skomponowanie Twojego BIO:

1.Hasła, nie pełne zdania

Do opisu tego co znaleźć można w Twoim profilu, używaj krótkich haseł, bez zbędnych słów, znaków interpunkcyjnych, spacji i enterów. skup się na najważniejszym co chcesz przekazać. Potraktuj to jako opisanie esencji, clou Twojej obecności na Instagramie.

2. Nie pisz w jednym ciągu

To nie wypracowanie. Tu liczy się krótki i skuteczny przekaz. Podziel linijki, będzie zdecydowanie bardziej czytelnie. Podział linijek widoczny jest na aplikacji Instagrama przeglądanej ze smartphona czy tableta. Na komputerze wygląda to już nieco inaczej. Sprawdź, potestuj.

Ważne info! Jeżeli entery nie zapisują się, jest na to sposób – stwórz opis BIO np. w notatniku w telefonie (razem z emotikonami) i po prostu wklej w odpowiednie miejsce w edycji profilu.

3. Emotikonki

używaj emotikonek, do oddzielania lub rozpoczynania linijek. Nie przesadź – używaj tylko takich, które rzeczywiście kojarzyć się mogą z Twoją działalnością przedstawianą na profilu, lub takich które uporządkują treść (np. strzałka, wypunktowanie itp.). Według badań, emotikonki używane w kanałach social media, skuteczniej przyciągają uwagę niż sama treść. Poza tym, umiejętnie użyte i wkomponowane w treść, budują estetyczną całość funkcji BIO.

4. Hashtagi

od niedawna, w opisie BIO można również używać aktywnych hashtagów, które zwiększają zasięg Twojego profilu.  Tu też liczy się umiar, nie używaj zbyt wielu 1-3 w zupełności wystarczą. Oczywiście powinny one nawiązywać do tematyki Twojej działalności. Postaraj się sensownie wkomponować hashtag w treść BIO.

Zobacz jak wygląda to u mnie => @kreartywna.pl

Zajrzyj też na profile podobne w tematyce do Twojego, może się zainspirujesz?

Podziel się:

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
Instagram