Instagram to w mojej opinii szalenie wdzięczne narzędzie do komunikacji z odbiorcami wszelakich marek. Tam królem jest obraz. Za pomocą dobrego kontentu graficznego, wspartego ciekawym tekstem i odpowiednio dobranymi hashtagami można zbudować bardzo liczną, zaangażowaną społeczność fanów Twojej marki.

Czy Instagram jest dla każdego?

Tak, jeżeli tylko masz pewność, że w ramach prowadzonej działalności marki będziesz dysponował ŁADNYM, POZYTYWNYM CONTENTEM. Tak, ładnym, ponieważ na Instagramie liczą się ładne, atrakcyjne dla oczu użytkowników zdjęcia i obrazy oraz ciekawe, inspirujące treści. Na swój profil musisz mieć pomysł. Tu w cenie jest spójność, podobne kolorystyka, tematyka czy klimat zdjęć.

Nie potrzebujesz profesjonalnego sprzętu, Instagram proponuje kilka dodatkowych narzędzi, które pomogą Ci np. w obróbce zdjęć (filtry). Jest też wiele bezpłatnych aplikacji, dzięki którym zaprojektujesz ciekawe grafiki, czy zmontujesz krótkie filmiki. Musisz jednak pamiętać, że ludzie zaglądają tu aby się inspirować, aby oderwać się od często szarej rzeczywistości, aby zobaczyć i przeczytać coś ładnego, atrakcyjnego, ciekawego, zabawnego i pozytywnego.

Instagram jest dla Ciebie jeśli nie obawiasz się, że nie zabraknie Ci konsekwencji i systematyczności, która w przypadku tego narzędzia jest bardzo ważna. Nie martw się o obsługę tego narzędzia, jest naprawdę jasna i intuicyjna.

Po co mi Instagram?

To dodatkowy kanał marketingowy, dzięki któremu możesz zwiększać zasięg grupy docelowej swojej działalności. Jeśli nie jesteś przekonany, potraktuj go bardzo dosłownie – jako kolejne narzędzie reklamowe.

Jeśli Twoja aktywność mieści się w powyższym opisie, zaryzykuj i załóż konto biznesowe. Prowadzenie konta, czy to prywatnego, czy biznesowego jest darmowe, także nic nie tracisz. Jeśli chcesz w szybszym tempie zdobyć nowych odbiorców Twojej marki, zawsze możesz wykupić dodatkową reklamę.

Jakie Instagram ma możliwości?

Cóż, a jakich nie ma? 😉 Poważnie mówiąc, możliwości kontaktu z fanami jest na Instagramie naprawdę sporo.

Możesz publikować zdjęcia, grafiki i krótkie filmy. Wszystko oczywiście opatrzone tekstem. Możesz stworzyć swoją krótką wizytówkę (tzw. BIO), w której odeślesz odbiorców np. do swojej witryny. Możesz tworzyć transmisje life, relacje filmowe (Instastory) – z ciekawymi efektami lub bez. Możesz tworzyć proste ankiety, zadawać pytania oraz komunikować się z Twoimi fanami w formie wiadomości czy komentarzy. Możesz też naturalnie śledzić profile, marki, osoby i treści które Cię interesują.

Trochę liczb, czyli czy warto?

Potencjał Instagrama w pełni zobrazują Ci poniższe statystyki*. Z 17 milionów Polaków korzystających z social mediów (więcej statystyk dotyczących Internetu w Polsce znajdziesz w TYM artykule), 5,4 miliona aktywnie korzysta z Instagrama. Ta wartość to 14% populacji Polski. Instagram jest przede wszystkim kanałem mobilnym. nie dziwi więc fakt, że jest to 4. najczęściej używana i pobierana aplikacja na smartfony i tablety w Polsce.

Więc jak? Zakładasz Instagrama? Niedługo przygotuję instrukcję krok po kroku JAK ZAŁOŻYĆ KONTO BIZNESOWE NA INSTAGRAMIE, zatem – pozostańmy w kontakcie!

* Dane statystyczne zasięgnięte z najnowszego raportu firmy Hootsuite „DIGITAL IN 2018 IN EASTERN EUROPE”.

Podziel się:

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook
Instagram