Jak już pewnie zdążyłaś zauważyć, Facebook coraz bardziej tnie zasięgi fanpage’y firmowych. Nie łatwo jest dotrzeć do nowych odbiorców i pozyskać ich zainteresowanie na dłużej. W tym całym zamieszaniu nie należy jednak zapominać o zachowaniu uwagi dotychczasowych odbiorców i przygotowywaniu wartościowych treści, które zachęcą również nowych fanów.
Poniżej znajdziesz moją listę tzw. „gotowców”, czyli 8 pomysłów na wartościowe posty na Facebooku firmowym. Zaczynamy!
1. Posty wywołujące emocje
– spraw, by ktoś czytając Twój post uśmiechnął się, poczuł przypływ energii i motywacji do działania, zmobilizował się do przemyślenia niektórych spraw, dowartościował się, poczuł potrzebę zmiany. Staraj się wywoływać emocje, które będą krok po kroku budować relację z Twoimi fanami.
2. Rozwiązujące problemy
– zaoferuj fanom Twoją odpowiedź na ich ewentualne problemy, który przypuszczasz, że mogą mieć. Hmm, może na przykład nie wiedzą co pisać na swoim firmowym Facebooku, a Ty, dzieląc się swoim doświadczeniem w branży, podrzucisz im kilka sprawdzonych pomysłów? 😉
3. Posty odpowiadające na pytania
– dostajesz sporo pytań o to samo? Odpowiedz wszystkim w jednym poście. Możesz też wcielić się w rolę Twojego odbiorcy i zastanowić co powinien wiedzieć? Może opiszesz jak poprawnie składać zamówienie, doradzisz w sprawie, w której czujesz się ekspertem, czy wytłumaczysz „jak to jest zrobione?”.
4. Posty informujące o ważnych wydarzeniach
– Event firmowy, konferencja, w której bierzesz udział, specjalna akcja promocyjna? Dziel się ze swoimi fanami ważnymi wydarzeniami w Twojej firmie i w branży, w której działasz.
5. Posty aktualizujące pewne informacje
– podaj aktualne info o ofercie, zaktualizuj adres nowej siedziby, przedstaw nowego pracownika, nowy zakres usług. Staraj się, aby Twój profil zawierał zawsze aktualne, sprawdzone informacje.
6. Posty zaspokajające ciekawość
– zdradź rąbek tajemnicy Twojej marki, pokaż pracę od kuchni, wyjaw ciekawostkę o sobie, coś na pewno się znajdzie!
7. Posty dzielące się sukcesami
– podziel się ze swoimi fanami zdobytym certyfikatem, ukończonym szkoleniem, nową umiejętnością, ważnym dokonaniem. Szczęściem warto się dzielić!
8. Atrakcyjne wizualnie, ładne grafiki, obrazy, filmy, gify
– oczywiście w temacie Twojej działalności. To sprawdzi się zawsze w połączeniu z powyższymi punktami.