Jesteś małym lub średnim przedsiębiorcą, prowadzisz biznes lokalny, regionalny, ogólnopolski lub międzynarodowy. A może jesteś członkiem organizacji, stowarzyszenia, pasjonatem prowadzącym bloga czy właścicielem rozwijającej się marki? Zatrudniasz kilku, kilkunastu, kilkudziesięciu pracowników, lub nie zatrudniasz ich wcale. Postrzegasz siebie raczej jako niewielką firmę, być może rodzinną, a może dopiero startującą?
Jeżeli choć jedno z powyższych stwierdzeń się zgadza, jest już jasne – Twoja marka powinna mieć swój własny profil na Facebooku. Dlaczego zapytasz? Spieszę z wyjaśnieniem!
Internet w Polsce
W tym przypadku, statystyki zdecydowanie najlepiej zobrazują dzisiejszą sytuację. Według portalu hootsuite.com, 78% ludzi w Polsce korzysta aktywnie z Internetu, co stanowi prawie 30 milionów osób.
Social media w Polsce
45% populacji Polski używa regularnie social mediów różnego rodzaju. Ten procent to 17 milionów żywych użytkowników. W porównaniu do tego okresu ubiegłego roku, media społecznościowe zanotowały 13% wzrost. 61% użytkowników internetu w Polsce (w wieku 16-64 lata) posiada aktywne konto na Facebooku. Warto dodać, że Facebook jest tym samym drugim, najpopularniejszym kanałem social media w kraju – zaraz po Youtubie.
Wnioski nasuwają się same! Potencjalni odbiorcy Twoich usług czy produktów z całą pewnością są na Facebooku. Zwykle logują się do niego codziennie, co deklaruje aż 82% facebookowiczów. Spędzają tam naprawdę sporo czasu. Średni czas, jaki przeciętny Polak spędza w mediach społecznościowych dziennie to 1h 42 minuty.
Gdzie Internauta szuka informacji o Twojej firmie?
Szukając jakiejś firmy, produktu czy usługi, zdecydowana większość z nas kieruje swoje pierwsze kroki do przeglądarki internetowej. Jeżeli posiadasz własną stronę www, jest ona prawidłowo pozycjonowana, nowoczesna i responsywna, prawdopodobnie zostanie wyświetlona, a użytkownik skutecznie skorzysta z niej, szukając tych danych, które go interesują.
Bardzo często jednak, Internauta szuka większej ilości, AKTUALNYCH i AUTENTYCZNYCH informacji. Ta chęć, naturalnie kieruje jego kroki na Facebooka, gdzie na Twoim profesjonalnie zoptymalizowanym profilu firmowym, może:
- znaleźć firmowe dane teleadresowe,
- sprawdzić czy jako firma, regularnie aktualizujesz informacje o swojej ofercie,
- sprawdzić czy komunikujesz się z Twoimi odbiorcami,
- zobaczyć zdjęcia i filmy należące do Twojej marki,
- przeczytać komentarze i recenzje innych użytkowników na temat Twoich produktów,
- napisać do Ciebie wiadomość itp.
Możliwości aktywności i interakcji z Twoją firmą jest na Facebooku cała masa!
To nie wszystkie możliwości!
Do tego dochodzi oczywiście niezwykle obszerny temat płatnej reklamy na Facebooku (która poprawnie skonfigurowana potrafi dotrzeć do szerokiej rzeszy Twoich przyszłych klientów) oraz zasięg tzw. sieciowy, czyli w skrócie to, że jeśli ktoś polubi, udostępni lub skomentuje Twoje firmowe posty na Facebooku, poinformuje tym samym innych, nieświadomych użytkowników o Twoim istnieniu i ofercie.
To tyle na dziś. Mam nadzieję, że czujesz się przekonana/y i uświadomiłaś/eś sobie potęgę Internetu w dzisiejszych czasach. Użytkownikom Internetu należy wychodzić na przeciw, wyciągnąć do nich „rękę” i sprawić, aby w olbrzymim natłoku przeróżnych informacji, dostrzegli Twoją markę. A Facebook jest do tego doskonałym i co ważne DARMOWYM narzędziem.
=> Przeczytaj JAK ZAŁOŻYĆ STRONĘ NA FACEBOOKU?, a jeśli chciałbyś zrzucić ten temat ze swoich barków – skontaktuj się ze mną, zrobię to kompleksowo za Ciebie!
* Dane statystyczne zasięgnięte z najnowszego raportu firmy Hootsuite „DIGITAL IN 2018 IN EASTERN EUROPE”.
One thought to “Dlaczego Twoja firma/marka potrzebuje Facebooka?”
Pingback: Dlaczego Twoja marka potrzebuje Instagrama? - KreArtywna.pl - studio e-marketingu